Aki valaha belekeveredett már a budapesti éjszakába, biztosan találkozott a BEST EVENT DJ tíz főt számláló lemezlovas csapatának valamelyik tagjával. A Vajas Gergő project manager és vezető lemezlovas által életre hívott team viszont nem csak a klubéletben és a fesztiválokon, hanem az esküvői DJ szerepet is örömmel vállalja. Pörögjenek a legváltozatosabb dalok és uralkodjanak a legütősebb látványelemek a Te nagy napodon is!
EC: Többetek megtalálható a fővárosi klubéletben is. Hogyan találtatok egymásra? Kik és hányan alkotják a Best Event DJ csapatát?
Gergő: Egy csapat összeállítása mindig egy izgalmas folyamat: a team minél sokszínűbb kell, hogy legyen, de nagyon fontos hogy nívóban, minőségben azonos színvonalat képviseljenek a tagok. A fiúkkal kollégaként már több éve együtt dolgoztam a főváros legismertebb klubjaiban, mielőtt elkezdtem őket verbuválni a projecthez, így sokat tudtam már arról, hogy mennyire alázatosak és felkészültek, kinek mi az erőssége zeneileg és emberileg. A hangsúly azon volt, hogy „aktívan működő” elismert lemezlovasokból álljon majd össze egy olyan fiatalos csapat, akik a jó marketing mellett, ha oda kerül a sor egy magánrendezvény Dj pultja mögött is tudják majd hozni az elvárt szintet. A BEST EVENT DJ tíz lemezlovasból áll, akiket a budapesti éjszakában heti rendszerességgel meg lehet hallgatni: tagjai az ország fesztiváljain, a fővárosi bisztrók pultjaiban és diszkóiban nagy sikereket értek, és érnek is el a mai napig, emellett meg van bennük az a rugalmasság, alázat és problémamegoldó készség, amelyet esküvői DJ-ként való fellépés során elvárt lehet.
Maga a brand név ötlete Banditól jött, csapatunk további tagjai pedig: Attila, Robi, Fagyi, Miki, Miskó, Thomx (grafikusunk), Peti, Tomi (webszerkesztőnk), és én Gergő, mint vezető lemezlovas. Nagy büszkeségünk, hogy szakmai körökben is sokan követik munkásságunkat, így több „külsős” DJ kolléga is jó szívvel ajánl minket megbízóknak.

EC: Mikor fogalmazódott meg benned a kérdés, hogy lehet esküvői dj, és kezdtetek magánrendezvényeken is fellépni?
Gergő: A fiúkkal a belvárosi klubok zárórája után sokat „szakmáztunk” annak idején, ahol rengeteg tapasztalatot és élményt megosztottunk egymással különböző rendezvénytípusokról. Ezeken a „meetingeken” kiderült számomra, hogy kik azok a tapasztalt kollégák, akik már korábban is vállaltak esküvőt és magánrendezvényeket, így akár szívesen együttműködnének a BEST EVENT DJ-ben is. Én biztosra akartam menni, így csak a kellő alázattal és technikával rendelkező DJ-ket válogattam be az alakuló csapatba – ahol a többiek egymásról alkotott véleménye és ajánlása is meghatározó volt. Csak hogy egy példát említsek: csapatunkból Peti a fesztiválok mellett már 2012-ben esküvői Dj-s TV műsorban is szerepelt, így egy magáért beszélő referenciát mutathatott fel.


EC: Mi a foglalás menete? Mennyi idővel az esküvő előtt érdemes megkeresni benneteket? Egy vagy több DJ is választható egy rendezvényre?
Gergő: Mielőtt egy esküvői felkérés landol az e-mailes fiókunkban, a párok bizonyos szűrőkön mennek át: egy űrlapot kell kitölteniük, ahol felvesszük azokat a részleteket, amelyek egy személyre szabott árajánlathoz szükségesek. Nincs két egyforma rendezvény, ahogyan két egyforma esküvői közönség sem – nekünk fontos, hogy tudjuk az igényeket, elvárásokat. Létszám, helyszín, és (zenei, technikai) igény specifikusan tudunk pontos árajánlatot adni az érdeklődőknek, akik a BEST EVENT DJ honlapján szimpátia vagy egyéb preferenciák alapján akár tíz DJ közül is válogathatnak. A DJ-k profiljában a bemutatkozások mellett videók, spotify zenei listák is integrálva vannak abból a célból, hogy a pároknak minél kézzelfoghatóbbá tegyük azt, hogy az adott lemezlovastól mire számíthatnak majd a nagy napon. Az írásos árajánlat mellé egy igényesen formázott referencia anyagot is mellékelünk, és amennyiben ránk esik a választás egy személyes/videóchat meetingen szerződhetnek és foglalózhatnak a párok a kiválasztott DJ-vel. Mivel teamünk tagjai a nyári szezonban Budapest kiemelt open-air szórakozóhelyein és fesztiváljain is rendszeresen foglalt nevek, így fontos hangsúlyoznunk, hogy a nyári (főként júliusi, augusztusi és szeptember eleji) hétvégi napokra nálunk fokozott az érdeklődés. Dj Thomx és pl. Nieder is sok nagyszínpados eseményre van előre lekötve erre az időszakra, így javasolni szoktuk a jelentkezőknek, hogyha tehetik, már akár 1-1,5 évvel előre foglaljanak a fiúknál.

EC: Milyen helyigénye van a DJ pult felállításának? Mire kell ügyelni a hangosításnál?
Gergő: Csapatunk különböző tagjai egyéni jelleggel válogatják, hogy milyen dekor elemet/asztalt/ paravánt tartalmaz a riderük – ebben nem uniformizáltuk. Több DJ telepít paravánt közülünk (Peti, Miskó), én és Miki például egy egyedülálló, fából készült „vintage”, világító asztali dekor elemmel tiszteljük meg a közönséget. Számunkra kiemelten fontos az egyedi és letisztult megjelenés.
Egy átlagos DJ pult helyigénye – függetlenül attól, hogy az asztalt mi visszük, vagy a helyszín biztosítja – nagyjából 90-100 cm magasság, 110-120 cm szélesség, és 50-80 cm mélység. A hangfalak és fények elhelyezésével együtt tehát a Dj a maximum 1,5-2 négyzetmétert foglal el a térből, így helyigény szempontjából gazdaságosabb választás lehet, mint például egy zenekar. Fagyi kollégánk sokszor visz kongát is a fellépésekre, ebben az esetben inkább a 2-3 négyzetméter lehet a mérvadó.
A hangosításnál mi két fő szempontot veszünk figyelembe: először is, hogy a zenék kristálytiszta, HD minőségben szólaljanak majd meg; másodszor, a beszédek/toastok mindenhol, minden körülmények között jól hallhatóak legyenek. Az utóbbi érdekében a telepítést követő hangpróbánál mindig törekszünk a hangfalak megfelelő térbeli elhelyezésére.


EC: A technikai eszközökről ti gondoskodtok? Nálatok, hogy alakulnak az esküvői DJ árak?
Gergő: Természetesen, ez nem is lehet kérdés! Csapatunk tagjai saját hang- és fénytechnikával rendelkeznek, melynek használatát jól ismerik és felelősséget is tudnak vállalni annak működéséért, minőségéért. Általában a felkéréseknél az adott helyszínen szerzett korábbi tapasztalatok alapján, vagy a létszámból és terek számából következtetve meg tudjuk előre becsülni mennyi speakert vagy wattot lenne javasolt telepíteni, hány mikrofon szükséges, vagy hova érdemes a fényállványt elhelyezni. Sűrűn kapunk olyan árajánlat kéréseket, ahol jelzik felénk, hogy „a helyszínen van valamilyen technika” – első körben ettől óvva intünk mindenkit, ha csak mi nem egyeztettünk előzetesen a helyszíni referenssel a valóban rendelkezésre álló hang- és fénytechnika paramétereiről.
Vannak azonban hibrid megoldások és speciális helyszínek ahol egyéb okokból kifolyólag (pl. hangerőkorlát, vagy másik technikai szolgáltató kizárólagossága) csak DJ pulttal/kontrollerrel érkezik a kiválasztott lemezlovasunk, és a helyszíni hangosításra csatlakozva szolgáltat az est folyamán – bár ilyenkor is az esetek többségében ki kell egészítenünk a lokális technikai apparátust (pl. URH mikrofonnal, vagy LED fényekkel).

EC: Mekkora figyelmet fordítotok a látványelemekre? Milyen trendek dominálnak most ezen a téren?
Gergő: A BEST EVENT DJ jellegzetes, emblematikus látványeleme a világító táblánk és az egyedülálló fa asztali dekorelem, amely számos esküvőn visszaköszönt az elmúlt években. Általában létszám és igény specifikusan válogatunk fénytechnikát: kisebb létszámú, alacsonyabb költségvetésű esküvőkön kompakt LED fényhidakat/Multi FX bar-t használunk, nagyobb, nívósabb felkéréseknél pedig programozható, gobós, intelligens robotlámpákkal készülünk. Ezt opcionálisan ki tudjuk egészíteni LED falfestő ún. „súrlófényekkel”, ami egy igencsak látványos és trendi színfoltja az esküvőknek. Csapat szinten mi egyetértünk abban, hogy fontosak a fények azonban a pároknak lehetősége van kiválasztani, hogy szeretnének-e pl. súrlófény effektet vagy sem, így nem kötelezzük a megbízókat hogy fix magasabb csomagárban foglaljanak minket, és feleslegesen sem telepítünk ki egy egész „vidámparkot”. A csomagjaink teljesen személyre szabhatóak.
Az utóbbi években a szárazjég vagy nehéz füst is egy kelendő extra szolgáltatás, főként azoknak a házasulandó pároknak a körében, akik egy különlegesebb nyitótáncra vágynak a ködfelhőben.
Közkedvelt trend lett még a különleges „esti/éjszakai szertartás”, ahol a látvány és a megvilágítás kifejezetten domináns elem, bár ennek tisztességes kivitelezése igencsak költséges lehet a pénztárcára nézve. Egyébként LED falakkal és projektorokkal is elképesztő vizuális megoldásokat tudunk kihozni partnerszolgáltatóink együttműködésével, így a látványnak egyedül csak a képzelet szabhat határt.


EC: Pontosan mire terjed ki egy DJ feladatköre az esküvőn? Mettől-meddig vagytok jelen? Ki lehet esküvői DJ?
Gergő: A Dj feladatköre egy esküvőn komplexebb, mint egy klubfellépés alkalmával: egy személyben technikus, másrészről zenei szolgáltató, és természetesen a koordinációban, egyeztetésben is folyamatosan részt vesz. Technikusként a DJ-től (vagy csapatától) általában elvárható, hogy a technikai eszközöket biztosítsa a rendezvény lebonyolításához és az esti partyhoz. A legtöbb rendezvényhelyszínen – főként éttermekben és hotelekben – nincsen megfelelő hangosítás és vizuál, így mindig ajánlott, hogy a DJ saját felszerelést hozzon és telepítsen, amin számára a munka is gördülékenyebb. Természetesen a hangulatvilágítás és a diszkófény is általában szerepel a repertoárban – dinamikus fények nélkül szinte lehetetlen lenne a hangulatot megalapozni.
Az esetek többségében szintén a DJ biztosítja az áramkiállásokat és a csatlakozási lehetőségeket a szelfigépeknek, fotósoknak, és a videósoknak, illetve a ceremónia alatt is HD rögzítési opciókat a keverőn. Sűrűn van rá példa, hogy még a ceremóniamester számára a mikrofont is a DJ szolgáltatja, ha épp az illető nem rendelkezik saját eszközzel.
A technikai eszközök felügyeletén és biztosításán kívül tehát a szolgáltatói teammel is folyamatosan egyeztet a lemezlovas, amennyiben nincsen műsorvezető/ceremóniamester alkalmanként kifejezetten őt kérik fel a párok a násznép tájékoztatására és a programpontok bejelentésére is. Zenekarok hangosítását is vállaljuk technikai szolgáltatóként, így a hangszeres előadóművészek hangosítása a mi felelősségünk ezekben az esetekben.
Csapatunk tagjai jellemzően vendégérkezés előtt telepítenek 2-3 órával, és egészen hajnal 3:00-ig fix csomagáras jelenléttel szórakoztatják a közönséget és az ifjú párokat. A party végén – akár hosszabbítás után – a DJ és a stáb feladata a technika és az állványok lebontása, ez sokszor már pirkadat után történik. Bátran állíthatjuk tehát, hogy a DJ, mint technikus és zenei szolgáltató az esküvői szolgáltatói team-ből az személy, aki az egyik leghosszabb „shiftet” tölti a helyszínen (kb. átlagosan 15 óra időintervallum).

EC: Milyen zenei repertoárral dolgoztok? Ezek személyre szabhatók?
Gergő: Csapatunk zenei kínálata nagyon széles: az 50’s évektől napjaink top 40 rádiós játszási listájáig terjed, és felöleli a mindenkori pop, rock, r&b, dance, dance pop és alternatív slágereket. Kifejezetten nagyot megy az utóbbi években a „necc party” jellegű zenei katalógus, így párjainkat az este második etapjában fokozottan a fiatalosabb, „maibb” slágerekkel szoktuk megörvendeztetni, de természetesen a buli gerincét az énekelhető, „A oldalas” populáris felvételek teszik ki. A 90’s-2000’s és 2010’s évek reneszánszát éljük az utóbbi időben, így a buli gerincét gyakorta adja ez az éra, igény esetén pedig az alternatívabb, maszkulinabb rockosabb irányba, vagy akár elektronikusabb vizekre is szívesen evezünk. Nálunk a zenei szolgáltatás a legprecízebb: DJ-ink nem szeretnek mellényúlni így a szórakozóhelyeken több száz ember előtt tesztelt slágereket (eredeti verzióban) tudatosan válogatják az esküvők parkettjeire is.
A zenei repertoár egyébként teljesen személyre szabható: a párok/megbízók adhatnak le a DJ-nek irányadó kívánságlistát, tiltólistát, és természetesen a vendégek kéréseit is mindig szem előtt tartjuk. Az előző kettőt pedig tapasztalatunk és a megbízó zenei preferenciái alapján egészítjük ki.
Spotify-on egyébként nyilvánosan áttekinthető a több mint 40 playlistből álló zenei szelekciónk, amely szakmán belül is egy egyedülálló, reprezentatív adatbázis.
ÍZELÍTŐ A BEST EVENT DJ REPERTOÁRJÁBÓL A BULIHOZ
EC: Hogyan érdemes a pároknak összeválogatni a zenéket?
Gergő: Szoktuk javasolni jegyespárjainknak, hogy mielőtt leadják a party-ra a kívánságlistákat a DJ kollégáknak, körültekintően válasszák ki, és tűntessék fel a különböző „momentum” és „programzenéket” is. A zenei tanácsadás és konzultáció folyamán mindig segítjük a megbízókat ebben, például linkelünk a Spotify csatornánkról inspirációs listákat a ceremóniához, nyitótánchoz, tortához, de gyakran felhívjuk a figyelmet különböző események aláfestésére (szülőköszöntés, bevonulás …stb.), amelyekhez érdemes legalább egy-egy dalt választani. Az évek és a tapasztalat alapján mi tudjuk, hogy jellegben mikor, milyen típusú trackeket szükséges bejátszani, de természetesen, amikor nincs ötlete a párnak akkor szoktunk improvizálni is.
A ceremónia aláfestéséhez például pro tipp, hogy mindig javallott instrumentális vagy piano/violin cover zenéket kiválasztani, ettől lesz igazán hangulatos a szertartás – ugyanakkor az is nagyon fontos, hogy ne legyen zavaró és kiegészítse a szertartásvezető beszédét. A nyitótánchoz keringő jellegű, vagy emocionálisabb, lassabb zenéket javaslunk, amíg a bevonulásokhoz vagy a tortához már ütemesebb, „tapsolósabb” trackek működnek jobban a parketten. További inspirációs playlistjeink nyilvánosan elérhetőek a BEST EVENT DJ spotify csatornáján.
ÍZELÍTŐ A BEST EVENT DJ REPERTOÁRJÁBÓL A SZERTARTÁSHOZ ÉS A NYITÓTÁNCHOZ
EC: Országosan vállaltok felkéréseket?
Gergő: Még szép! A távolság nem lehet akadálya egy jó bulinak vagy emlékezetes esemény megvalósításának. Én a magam részéről kifejezetten szeretem felfedezni az ország ékköveit, eldugott vagy éppen újonnan debütáló rendezvényhelyszíneit. Néha olyan extrém helyekre is van lehetőségem eljutni az esküvők alkalmával, ahová magánszemélyként lehet, hogy soha nem lenne – ezért nagyon hálás is vagyok. Budapesten kívül egyébként mi is útiköltséget számolunk, amely a szolgáltatás összegén felül fizetendő, de ezt az árajánlatban mindig (forintra pontosan) előre feltűntetjük. Kedves párok, ne legyetek restek akár Győrből, Tatáról, vagy a Balatonról jelentkezni, mi állunk örömmel rendelkezésre a „Legjobb alkalmakra”!
EGY KIS INFORMÁCIÓ A BEST EVENT DJ CSAPATÁRÓL

A Vajas Gergő project manager és vezető lemezlovas által verbuvált, tíz főt számláló BEST EVENT DJ tagjai a fővárosi klubélet megkerülhetetlen alakjai, akik számos buliban, fesztiválon és egyéb rendezvényen mutatták már meg tehetségüket és szakmai alázatukat. Itt a remek lehetőség, hogy most ők pörgessék a legváltozatosabb dalokat az esküvődön! Foglalj a nagy napodra olyan nevek közül, mint: BanDJ, DJ Attilakun, DJ Dream, DJ Groovelyne, DJ Miskó, Fagyi, Mr Black, Nieder, Pete Logan vagy Thomx.
NÉZD MEG HOGYAN DOLGOZIK A BEST EVENT DJ CSAPATA!
Örömapa az esküvőn! Mi a feladata és mit viseljen.