2019. november 15-én már nyolcadik alkalommal került megrendezésre a Hungarian Wedding Gala & Award. A Déri Annamária (Icon Esküvőszervezés), Landesz Katalin (Creative Weddings by Landesz Kati) és Nacsa Szilárd által alapított rendezvényen ismét összegyűltek a hazai esküvői szakma neves képviselői, hogy 16+1 kategóriában győztest hirdessenek. A szakmai elismerések mellett a már jól megszokott tematikus koncepció is kulcsfontosságú szerephez jutott. A zero waste jegyében minden az újrahasznosításról és a környezetvédelemről szólt, aminek fontosságáról maguk a szervezők meséltek az EC-nek…
EC: Már nyolcadik alkalommal került megrendezésre a Hungarian Wedding Gala & Award. Honnan jött az ötlet, hogy életre keltsetek egy olyan rendezvényt, ahol a szakma díjazza saját legjobbjait?
Szervezők: A rendezvény ötlete 2012-ben született. Egy közös szakmai meeting során beszélgettünk arról, mennyire hiányzik a hazai esküvő szakmából az összefogás, az együttműködés és mi mit tehetnénk a szakmabeliek összetartása érdekében. Az együttműködés jegyében került megrendezésre az első Hungarian Wedding Gala, ami az évek során a szakma nagy éves szezonzáró összejövetelévé vált, ahol a különféle, akár konkurens szolgáltatók kiereszthetik a gőzt az esküvőszezon végén és lazább keretek között is megismerkedhetnek egymással. Ezzel is a párbeszéd, az együttműködés és az összefogás fontosságát szeretnénk hangsúlyozni a különféle esküvői szolgáltatók között. Példát szeretnénk mutatni arra, milyen nagyszerű dolgok születhetnek az egüttműködésből és hogy ez a teljes szakmát előreviheti. A díj, a Hungarian Wedding Award éppen ezért „Az együttműködés díja”, melyet idén 16 + 1 kategóriában osztottunk ki.

EC: Mit jelképez egy-egy szolgáltató számára a Hungarian Wedding Award díj? És mit mutat ez a menyasszonyok és vőlegények felé?
Szervezők: A Hungarian Wedding Award iránymutatásként szolgálhat az ifjú párok számára a szolgáltatóik kiválasztásánál. Az ifjú párok számára ez a díj együtt jár a szakmai kontroll tudatával, azzal a ténnyel, hogy a magyar esküvői szakma a minőség iránt maximálisan elkötelezett. Az általunk választott kollégák, díjazottak egy-egy szakterület méltán elismert képviselői, akik saját feladatukon túl a többiek munkáját is támogatják a közös cél, a megrendelő álomesküvőjének megvalósítása érdekében. A célunk, hogy a tehetséget és a különlegességet díjazzuk, hogy olyan szakmabelieket emeljünk ki, akiknek nemcsak üzleti céljaik vannak, hanem hivatásuknak tekintik és előbbre is viszik a szakmát. A díjazottak számára pedig motiváció, a megtett út, a fejlődésük és tehetségük, hozzáállásuk elismerése a Hungarian Wedding Award.

EC: A díjátadó minden évben egy tematika köré épül. Idén miért a zero waste-re esett a választásotok? Milyen formában nyilvánult meg a koncepció?
Szervezők: A gála az együttműködés hangsúlyozása és a legjobban együttműködő kollégáink motiválása, díjazása mellett azt a célt is kitűzte, hogy példát mutat, inspirációt nyújt megjelenésével, tematikáival az éppen esküvőjüket tervező ifjú pároknak. Minden évben kiválasztottunk egy markáns, akár éppen aktuális tematikát, amit igyekeztünk mind helyszínben, mind dekorációban, berendezésben, mind cateringben, programban megjeleníteni. Az idei évben egy világszinten is nagyon aktuális témára, a környezetvédelemre esett a választásunk. Szerettük volna a szolgáltató kollégák, vendégeink, és közvetve az ifjú párok figyelmét is felhívni, hogy rendezvényeinken is sokat tehetünk környezetünk megóvásáért, a szemétmentességért, az újrafelhasználásért, és így bolygónkért, jövőnkért is. Amikor megszületett az idei gála koncepciója a zero waste, még mi sem sejtettük, hogy támogatóink ennyire lelkesen és elkötelezetten állnak majd a kezdeményezés mellé és magunk is meglepődtünk, hogy milyen sokan érzik magukénak a gondolatot munkájuk során már évek óta.

EC: Hogyan lett a Hungarian Wedding Gala & Award zerowaste?
Szervezők: Nem nyomtattunk jegyet, számlát, névkártyát, a menüt pedig újrahasznosítható táblákon írtuk ki. Nagyrészt helyi alapanyagokból készítette vacsoránkat a catering és desszertjeinket a cukrászat, melyeket így nem volt szükséges hosszasan, külföldről szállítani. A felesleges ételt pedig eladományoztuk rászorulóknak a Budapest Bike Maffia segítségével. Nem használtunk továbbá műanyag szívószálat, eldobható poharat és eszközt a vendéglátás során. Bérelt és száraz növényekkel, újrahasznosítható eszközökkel, letörölhető táblákkal dekoráltunk, valamint LED-es fényeket használtunk. A black tie dress code betartása mellett felhívtuk vendégeink figyelmét, hogy érkezzenek már meglévő, átalakított vagy bérelt, újrahasznosítható ruhában, utazásukról pedig zöld taxik gondoskodtak. Jótékonysági célunk egy-egy hátrányos helyzetű óvoda örökbefogadásával szintén a már meglévő értékeink újbóli felhasználása volt.

EC: Hogyan kerülhet valaki a Hungarian Wedding Gala & Award jelöltjei közé és végül mi alapján választjátok ki a végső győztest?
Szervezők: Amit a legfontosabb tisztázni, hogy nem mi választjuk ki a győztest. A szakma, vagyis az esküvői szolgáltatók állítják a jelölteket és ők szavazzák meg a nyerteseket is. A szolgáltatóknak ahhoz, hogy jelölteket tudjanak állítani és részt vehessenek a szavazásban, regisztrálniuk kell a weboldalunkon. Az évek során elég nagy szolgáltatói adatbázis épült így fel, de minden évben vannak újabb csatlakozók is. Amikor meghirdetjük a jelölési időszakot, arról e-mailben tájékoztatjuk az összes regisztrált tagunkat és elküldjük számukra azt az online felületet, ahol jelölteket állíthatnak a megadott kategóriákban. A jelölési időszak lezárásakor összesítjük az eredményeket és végül a három legtöbb jelölést kapott szolgáltatóra lehet szavazni minden egyes kategóriában. A szavazási időszak a jelölési időszak után következik, újra minden regisztrált szolgáltatónak figyelemfelhívó levelet küldünk és szintén egy online felületen leadhatják szavazatukat. A teljes folyamat titkos, a nyertesek kilétére a gálán derül fény. Miután minden kategóriában átadtuk a díjakat, a díjkiosztóra felteszi a koronát egy különleges díj. Ezt Különdíjnak hívjuk, de valójában ez a legfontosabb a díjak közül, hiszen az a jelölt kapja, akire az adott évben az összes kategóriát nézve a legtöbb szavazat érkezett be, így mondhatjuk, hogy ő az abszolút győztes.

EC: Várhatóan 2020-ban is megrendezésre kerül a Hungarian Wedding Gala & Award?
Szervezők: Terveink szerint 2020-ban is megrendezésre kerül a Hungarian Wedding Gala & Award. A kilencedik alkalomra is különleges tematikával és helyszínnel készülünk, melyeket folyamatosan kommunikálunk majd felületeinken. Évközben is érdemes követni Facebook és Instagram oldalunkat, mivel számos érdekességgel, információval, ötlettel látjuk majd el a szakmát és a tágabb közönségünket.
Ilyen volt a nyolcadik Hungarian Wedding Gala & Award képekben
A Hungarian Wedding Gala & Award szervezői

Hungarian Wedding Gala & Award
www.hungarianweddinggala.com
www.facebook.com/hungarianweddinggala
gala@hungarianweddinggala.com
Landesz Katalin
+36 30 583-5135
Déri Annamari
+36 30 583-5136
A HWGA díjnyertes helyszíne idén a Le Til Kúria lett, ahol neked is mesébe illő esküvőd lehet!